Filizanka z podstawką - cz. IV

11:38

Ucho, uchwyt, rączkę wyplata się podobnie, choć można poszaleć i zastosować różne rozwiązania techniczne.  Dla potrzeb naszej filiżanki pokażę najprostszy sposób wyplecenia uszka z użyciem drutu florystycznego.
Przede wszystkim musicie mieć drut florystyczny - dwie sztuki lub inny sztywny drut, np. budowlany. Sprawi on, że ucho będzie foremne, pozostanie tak samo szerokie na całej swojej długości i będzie plastyczne do formowania. Rurki pozostawione z plecenia ścianki niech sobie troszkę odpoczną - wrócimy do nich później, na razie o nich zapominamy.


Oba druty florystyczne wkładamy w jedną rurkę - jeden jest za krótki. Rurkę zaginamy tak, jak widać na zdjęciu i zahaczamy o dwie dowolne, sąsiadujące rurki osnowy.


Teraz wracamy myślami do rurek ścianki i wyplatamy splotem ósemkowym jeszcze jeden rządek, przejeżdżając nad zahaczonym uchem.


Po wypleceniu jedną rurkę zostawiamy po wewnętrznej stronie koszyka - później ją przytniemy i podkleimy. Druga rurka pozostała z plecenia ścianki posłuży dalej do oplatania ucha filiżanki.


Oplatanie ucha to nic innego jak zahaczanie jednej rurki raz o jedną, raz o drugą ramę ucha, krzyżując ją po środku. Tak samo robiłam ucho zająca...


Nie mam pojęcia, jak nazywa się ten splot, ale jest bardzo przydatny... Może Wy go nazwiecie ???

O i uchwyt wypleciony.


Za długie końcówki rurek z drutem przycinamy zostawiając około 1 centymetra potrzebne do  umocowania ucha.


Ucho mojej filiżanki wygięłam i włożyłam w miejscu, gdzie łączą się kolory.


Po wewnętrznej stronie końcówki mocno przygięłam chowając je pomiędzy splot.Ucho gotowe. Tak można wykonać praktycznie każdy rodzaj uchwytu.

You Might Also Like

0 komentarze