DOMEK

03:34

Wyplatany DOMEK podejrzałam gdzieś w necie. Szukałam opisu wykonania i świetne zdjęcia znalazłam na słowackim blogu pani o nicku artmama.
Do poniższego tutorialu wykorzystałam właśnie te zdjęcia nieco je modyfikując, opisy własne.

Domki tym sposobem wyplotłam z papieru ksero i ozdobiłam pasmanterią, efekt: na moim głównym blogu. Pięknie wyglądaja zawieszone w oknie lub powieszone na jednokolorowej ścianie.

Gotowy domek może wyglądać na przykład tak:



Wyplatanie zaczynamy od wykonania kwadratu, dwukrotnie oplecionego. Dla ułatwienia można w rurkę włożyć kawałek drutu.
 Dobrze jest obie warstwy skleić klejem, fajnie sprawdza się klej z pistoletu, który klei natychmiast.
Po dwóch okrążeniach możemy zacząć wyplatać narożniki domku. Zdjęcie poniżej obrazuje ten proces: najpierw rurkę przekładamy pod spodem kwadratowej konstrukcji jakby cofając się do poprzedniego narożnika. Tu okalamy narożnik przekładając rurkę od spodu, w wyniku czego na górze rurka tworzy X.
Tak samo postępujemy przy kolejnych narożnikach.
 Przy małych domkach trzy okrążenia wyplatania narożników wystarczą.
Czas zająć się dachem domku.
krok 1. Rurkę przekładamy wpierw od wierzchniej strony domku, a następnie zaginamy około 2 cm poza konturem domku.
krok 2. Zagiętą rurkę przekładamy pod spodem konstrukcji, także około 2 cm poza obrys domku.
krok 3. Robimy dach kierując rurkę w górę, tu znowu drut w rurce ułatwi pracę.
 .... i w takiej samej odległości tworzymy drugą część dachu kierując rurkę w dół.
Narożniki dachu wyplatamy tak samo, jak narożniki domku - rurka pod spodem konstrukcji i X na górze.
 Drugi narożnik i szczyt dachu wyplatamy identycznie.
 Tak, jak dół domku dach także wymaga co najmniej trzech okrążeń.
Teraz tylko ewentualne barwienie, koniecznie choć jednokrotne lakierowanie i domek gotowy do zdobienia. A tu ogranicza Was tylko Wasza wyobraźnia!!.

powodzenia !


 

You Might Also Like

0 komentarze